Després de guanyar la licitació pública, la construcció del nou Bot Salvavides s'està fent a Astilleros Garrido, a O'Grove (Galícia) i acabarà abans de l'estiu/2021.
En la construcció del nou Bot es fa servir una tècnica tradicional de llaminat a tope. En el cas del Bot es superposen tres capes (o folres) de fusta (en el cas del Bot és futa llaminada) de manera creuada i encolades amb cola d'epoxi. Això evita posar cap tipus de claus, fet que pèrmet abaratir les despeses de manteniment i perllongar la vida útil de l'embarcació. Es fa tenint en compte que aquest tipus de naus passen molt temps fora de l'aigua, la qual cosa pot suposar un contratemps per a la durabilitat de la fusta.
A l'octubre s'elabora el projecte d'enginyeria naval, es comencen els treballs d'allisat de les formes de casc, repartiment de seccions i allisat hidrodinàmic.
A partir de les plantilles a escala 1: 1, a finals de novembre/2020 es comença a fer el motlle del casc. Amb aquestes peces es munta la sobrequilla i contraroda feta amb 26 llistons laminats i els ancaixos fets a ma. L'estructura es complerta amb uns llistons de caoba longitudinals. A partir d'aquesta estructura, que s'acaba a finals de desembre, es començarà el laminat del casc en tres capes.





A finals de gener/2021 s'acaba el primer folre, clavat amb grapadora d'inxo sobre l'estructura. La segona i tercera capa s'encolen amb resina epoxi. A mitjans de febrer ja acaben el tercer folre. Un cop acabat s'encola el casc al buit per tal que la cola arribi a tot el casc i ompli possibles forats.


Us deixem un recull de fotos amb tot el procés complert:
Diferents moments de la construcció. Més fotos al nostre canal de Flickr