
Durant l'estiu l'enginyer Filgueira ha avançat amb el dibuix i impressió a escala 1:1 de la quilla i quadernes.
Però fins el dia 27 de setembre els astillers han estat treballant amb el pailebot Santa Eulàlia del Museu Marítim de Barcelona, unes feines que estàven programades des de l'any passat, i fins llavors no es podran posar a treballar a plena dedicació en la Francisca.
Impressionants vistes del Santa Eulàlia a les drassanes. Quan estigui enllestit comencem amb la Francisca!
Els plànols de l'enginyer han permés a l'astiller anar avançant feina i ha tallat totes les peces la quilla i les quadernes, i ha muntat cadascuna de les 32 quadernes individualment.
La quilla és d'iroco utilitzant epoxi i perns d'acer inoxidable en les unions de la roda i codast. La forma s'ha donat manualment amb l'aixa, com sempre han fet en aquest astiller.
Fotos de la quilla. Visiteu el nostre canal de Flickr.
Les quadernes de proa i popa son de roure, dobles i unides amb perns. A partir dels plànols a escala 1:1 s'han preparat les plantilles de cada quaderna que ha servit per tallar amb serra de cinta, calculant i fent l'escantillat de cadascuna de la manera tradicional.
Fotos de les quadernes. Visiteu el nostre canal de Flickr.
El 29 de setembre han tret la quilla al varador, a l'exterior del taller de l'astiller, per a muntar-la sencera. Posen la roda i codast, amb els perns. Aquest lloc serà on construirà tota la barca.
Fotos de la quilla muntada, a l'exterior on es construïrà. Manca la caixa d'orsa i quadernes.
Quan l'enginyer detalli la construcció de la caixa d'orsa l'astiller podrà continuar i tallar la quilla, construïr la caixa i, després, muntar les quadernes (que serà ràpid per què ja estan totes preparades).
Aquest moment, la posada de quilla, és un moment important en la construcció d'un bot per que marca el seu inici, així com la botadura marca el seu final.
La posada s'ha comunicat a Capitania, com és obligat, el que implica que podran realitzar inspeccions en qualsevol moment.