Les nostres barques

L'associació ja disposa de 8 bots que hem recuperat per a Calafell i que estem restaurant a la seu. Per ara naveguen 4 d'aquests bots:

  • el "Pal i Fusa", barca de vela llatina que ja ha navega des de l'estiu del 2010 i que ha estat la primera embarcació avarada a La Platja de Calafell aquest segle i després de més de mig segle del darrer avarament

Va ser construïda fa 9 anys a partir de models tradicionals de la costa catalana. Després de ser restaurada per membres de l'Associació PCC, el 22 d'agost de 2010 va ser batejada i avarada a Calafell.El seu nom és una expressió calafellenca equivalent a Pal i Amorra de L'Escala. Es deia al moment en que es posava el darrer pal a la sorra i es donava la darrera empenta al bot, que començava a surar.Cedida a l'Associació pel seu propietari, el Sr. Miquel Molina (L'Escala).

 

  • la "Montserrat", barca de pesca calafellenca que hem restaurat completament l'any 2011 i batejada el 2012

Bot construït pel calafat Casimiro Colet als anys 40. Ha estat arreclada un parell de vegades. Propietat succesivament de C. Colet, Ramon Palau i Julià Guasch. Va ser presentada el 2011 en un acte a la seu, amb la presència del grup calafellenc Búhos, que va interperetar la cançó que ells mateixos han composat per a ella.

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

La Rocamar era una barca de pesca de quatre metres i mig d'eslora, propietat del senyor Enrique Irazoqui. Cedida el desembre del 2010. El 2011 es va restaurar i pintar com a la barca Lola, i es va batejar el 2012 durant la Fira del Mar.

La Montserrat "dos", "germana" del Capitán Argüello, barca construïda el 1963 pel calafat Gallart, amb una eslora de 6,09 metres i una mànega de 2,21 metres. El motor que porta és l'original, un Solé del 1964. Cedida el setembre del 2011. Es va restaurar durant el 2012-13 i es va convertir en la Carlos Barral, rèplica del mític bot calafellenc Capitán Argüello.

Barca de pesca calafellenca datada cap als anys 50.Restaurada als Astilleros Ricardo Borrás pel mestre d'aixa Sr. Ramon Forner al 1985. Portava un motor de benzina; el darrer va ser un Soler de 6 CV. Des dels anys 80 pertanyia a la família Sans (Can Pilis), que van ser cedida a l'Associació l'octubre del 2010.

Barca de pesca calafellenca de la família Camil. Cedida el novembre el 2010.

  • el "Pàtria", bot de salvament de l'any 1916.

Embarcació que, segons el seu rol i full d'assentament, data de 1916.Per la seva estructura, sembla el bot auxiliar d'un pailebot o una embarcació d'enllaç entre pailebots, tot i que s'ha plantejat també que podria ser la falua del capitá d'un vaixell de guerra. Estem pendents de rebre més informació de la Comandància de Marina d'Eivissa.Propietat del Sr. Josep Ribas (Eivissa), que la va cedir a l'Associació gràcies a les gestions del Sr. Francesc Figuerola a l'estiu de 2010.

  • el "Ramon", barca de pesca calafellenca cedida el 2013 pel seu patró, el pescador jubilat Ramon Palau.
  • el "Dimitri", petita barca de vela llatina construida per José Queirós al 1988. Propietat d'Alexis Barral i exposada a la seu de l'associació.
  • la "Neisha", barco de 4 metres que el propietari, l'Antoni Planas, de Sitges, continuarà essent el propietari i patró, però navegarà a la platja de Calafell.
  • "Patí 614", fabricat el 1969 per l'Antoni Soler a Badalona. Es manté totalment original, fidel al plànols establerts l'any 1943 per la classe patí, basats en el disseny original dels germans Mongé. Des d'aquesta data el patí no ha sofert cap canvi substancial, excepte l'augment de mànega admès l'any 1973, de 145 a 160 cm.
  • La Peregrina, adquisició del 2016. Aquesta és la barca més gran de l'associació i es troba en molt bon estat, fet que obre noves possibilitats...

Cada bot ha de ser restaurat per a poder navegar a la mar de Calafell i apropar la navegació a tots els calafellencs.

embed video powered by Union Development
Share